Brak zleceń na transport towarów zatrzymał inwestycje w ciężarówki
Polskim firmom zabierają zlecenia tańsi przewoźnicy z Ukrainy, którzy zwiększyli udział w rynku blisko pięciokrotnie w porównaniu z sytuacją sprzed wojny.
Choć porozumienie w sprawie stawek celnych USA na towary z Unii Europejskiej odsunęło perspektywę dalszego pogorszenia kondycji branży transportowej, sytuacja tego strategicznego dla europejskiej gospodarki sektora pozostaje bardzo trudna. W tym przewoźników polskich, którzy w UE są liderami drogowego transportu towarów. Słabość rynku pokazują m.in. najnowsze dane o inwestycjach w nowe ciężarówki, będące wskaźnikiem koniunktury. Jest mniej zleceń na transport, więc firmy przewozowe ograniczają wymianę taboru.
Z opublikowanego w środę raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach 2025 r. popyt na wozy ciężarowe w krajach UE stopniał w porównaniu z ubiegłym rokiem aż o 15,4 proc., do niespełna 155,4 tys. pojazdów. Spadek dotknął także segment samochodów dostawczych, gdzie rejestracje zmalały o 13,2 proc.
– Pierwsza połowa roku okazała się trudna dla pojazdów użytkowych, co pokazały spadki na głównych rynkach – skomentowała ACEA, wiążąc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
