Cios w e-sklepy, rekordowo mało otwarć
W pierwszym półroczu liczba sklepów w sieci zwiększyła się jedynie o tysiąc, choć w latach poprzednich było to przynajmniej kilka razy więcej. To efekt silnej konkurencji na rynku, zwłaszcza z Chin.
W pierwszym półroczu 2025 roku w Polsce zostało zarejestrowanych blisko 4 tys. nowych sklepów internetowych, jednocześnie w tym samym czasie wykreślono 3 tys. działalności – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland, specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. Według szacunków firmy na polskim rynku aktywnie działa 73,1 tys. podmiotów sprzedających w Internecie, ale przyrost netto o 1 tys. to bardzo skromny wynik.
Dun & Bradstreet Poland zauważa, że w ostatnich 12 latach na polskim rynku e-commerce liczba zarejestrowanych sklepów internetowych zwiększyła się o blisko 350 proc., z 21,7 tys. w 2013 roku do poziomu 73,1 tys. w połowie 2025 r. – Widać pierwsze symptomy przegrzania rynku, a dynamika przyrostu firm nie jest już tak duża jak jeszcze pięć, sześć lat temu – zauważa rzecznik firmy Tomasz Starzyk. – Wbrew pozorom to nie jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
