Gdzie pijemy kawę? Żabka wygryza kawiarnie
Żabka stała się najpopularniejszym miejscem zakupu kawy poza domem, wyprzedzając Orlen i McDonald’s – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia. 38 proc. ankietowanych wskazało, że w ciągu ostatnich 30 dni kupiło kawę w tej sieci sklepów.
Powodem popularności sklepów czy stacji benzynowych są wysokie ceny w kawiarniach. O ile we Włoszech czy w Hiszpanii espresso można wypić za 1,2–1,5 euro, w Polsce to nawet 9–10 zł. Dlatego trudno się dziwić, że kawosze szukają alternatywnych opcji.
Korzysta na tym Żabka, która od stycznia do końca sierpnia sprzedała ponad 27 mln kubków kawy, ale też i inne firmy. Na kawę, zarówno tę kupowaną do domu, jak i wypijaną poza nim, Polacy wydają już ok. 7 mld zł rocznie. —Piotr Mazurkiewicz


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
