Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cała naprzód! Strategia mBanku 2026–2030: ambitny kurs na wzrost, relacje i odpowiedzialność

24 września 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
mBank stawia sobie ambitny cel – 10-proc. udział w rynku kredytów i depozytów, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej. Do 2030 r. chce obsługiwać 4,1 mln aktywnych klientów w Polsce. Inwestorzy również będą zadowoleni – w nowej strategii mBank planuje powrócić do wypłaty dywidendy z zysku netto za 2026 r., a wskaźnik wypłaty ma być zwiększony docelowo do 75 proc. w 2030 r.
autor zdjęcia: mbank (8)
źródło: Rzeczpospolita
mBank stawia sobie ambitny cel – 10-proc. udział w rynku kredytów i depozytów, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej. Do 2030 r. chce obsługiwać 4,1 mln aktywnych klientów w Polsce. Inwestorzy również będą zadowoleni – w nowej strategii mBank planuje powrócić do wypłaty dywidendy z zysku netto za 2026 r., a wskaźnik wypłaty ma być zwiększony docelowo do 75 proc. w 2030 r.

mBank wraca do korzeni i rusza z nową strategią, w której stawia na dynamiczny rozwój, innowacje technologiczne i wzmocnienie relacji z klientami. Bank celuje w osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku, ekspansję w kluczowych obszarach i powrót do wypłaty dywidendy. W centrum planów znalazła się także nowa aplikacja bankowa z asystentem AI. Bank pokazuje, że wie, dokąd zmierza, i ma na to plan.

Bez fuzji, bez przejęć, bez publicznego wsparcia. Tak powstał mBank. Gdy pada jego nazwa, na myśl przychodzą takie skojarzenia, jak innowacja, prostota, wygoda i zarazem pełnia możliwości. mBank, którego marka jest najsilniejsza w branży bankowej w Polsce, lider we wprowadzaniu innowacyjnych technologii, zaprezentował swoją nową strategię na lata 2026–2030. W ostatnich latach mBank, dzięki znaczącym działaniom w obszarze zarządzania kapitałem, odzyskał pełną zdolność do planowania wzrostu.

– Wracamy do naszych korzeni – mamy wymarzoną klientelę, chcemy rozwijać się z myślą o niej. Odpowiedzialnie i mądrze. Jesteśmy na to gotowi. Po czasie na wzburzonych wodach dotarliśmy do miejsca, w którym jesteśmy gotowi, by rozwinąć żagle i ruszyć „Cała naprzód!” – mówi Cezary Kocik, prezes mBanku.

Pod takim właśnie hasłem – „Cała naprzód!” – mBank stawia w swojej strategii na budowanie trwałych relacji z klientami, prostotę i doskonałość organizacyjną dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii. A to wszystko przy uwzględnieniu celów zrównoważonego rozwoju.

W poprzednich latach mBank pokazywał, że jak mało który bank w Polsce potrafi rosnąć organicznie. Posiada także unikatową bazę klientów, bo aż 67 proc. z nich to osoby z pokolenia Z (Gen Z) i Y (milenialsi), a ta grupa to w całej populacji Polski raptem 45 proc. Jest również zaufanym i cenionym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13286

Wydanie: 13286

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament