Transformacja w motoryzacji jest nieodwracalna
Bariery dla rozwoju infrastruktury ładowania w Polsce będą stopniowo maleć. Ceny aut elektrycznych spadają, przepisy się zmieniają i wprowadzane są dodatkowe zachęty – mówi Katarzyna Rutkowska, pełniąca obowiązki prezesa zarządu AC SA.
W pierwszym półroczu 2025 r. samochodów wyłącznie elektrycznych przybywało znacznie szybciej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Czy to rosnące zainteresowanie e-autami zachęca do zainteresowania się inwestycjami w infrastrukturę ładowania?
Zdecydowanie tak. Liczba rejestracji pojazdów elektrycznych w Polsce i w całej Europie rośnie w szybkim tempie, a to bezpośrednio przekłada się na potrzebę rozbudowy infrastruktury – zarówno publicznej, jak i prywatnej. Zgodnie z prognozami ekspertów BloombergNEF tylko w 2025 r. na świecie zostanie zarejestrowanych 21,9 mln pojazdów z napędem elektrycznym (BEV i PHEV), co oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Jest więc o co powalczyć.
Branża motoryzacyjna włożyła w ostatnich miesiącach wiele wysiłku w spowolnienie zmian mających wymusić odejście od silników spalinowych. Czy transformację w kierunku elektromobilności można zatrzymać?
Transformacja już trwa i, moim zdaniem, jest nieodwracalna. Chociaż jej tempo różni się między regionami, to kierunek jest jeden – czystszy transport. W AC od blisko 30 lat rozwijamy technologie ograniczające emisję spalin poprzez instalacje LPG i CNG marki STAG, które zasiliły już ponad 6 mln pojazdów na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
