Jak budować wartość przedsiębiorstwa dzięki ochronie IP
Zarejestrowane znaki, prawa autorskie i know-how to aktywa, które zwiększają wycenę przedsiębiorstwa i chronią je przed utratą przewagi rynkowej.
aplikantka rzecznikowska, AOMB Polska
Niezależnie od tego, czy prowadzisz start-up, dynamicznie rozwijającą się spółkę technologiczną, czy agencję kreatywną – własność intelektualna to jeden z najcenniejszych zasobów twojej firmy. Mimo to wiele przedsiębiorstw nadal traktuje kwestie IP jako coś odległego, trudnego lub drugorzędnego.
Tymczasem brak spójnej strategii ochrony IP może skutkować utratą przewagi konkurencyjnej, naruszeniami, a nawet utratą kontroli nad własnym produktem.
1. IP to realny składnik wartości firmy
Zarejestrowane znaki towarowe, patenty, prawa autorskie, know-how – wszystko to ma wartość, którą można wycenić i ująć w bilansie. Inwestorzy i potencjalni nabywcy często pytają wprost, czy wasze IP jest odpowiednio zabezpieczone. Odpowiedź na to pytanie może zdecydować o dalszym losie firmy.
2. Chronisz to, co sam stworzyłeś – zanim zrobi to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)