Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Powinniśmy wypracować lepszy model inwestycji dotyczących infrastruktury krytycznej, tak żeby prawo zamówień publicznych w tym pomagało, a nie przeszkadzało – mówi Łukasz Chaberski, prezes Polskich Portów Lotniczych.
Przymierzacie się do modernizacji Lotniska Chopina w Warszawie. Czy ma to sens? Przecież za chwilę ruch przejmie rodzący się Centralny Port Komunikacyjny.
Już się nie przymierzamy, już realizujemy modernizację. Jesteśmy w trakcie procesu inwestycyjnego, który ma wartość 940 mln zł. W najbliższych latach poprawimy zdolności lotniska do obsługi powyżej 30 mln pasażerów rocznie. Dla porównania dodam, że w tym roku prawdopodobnie osiągniemy liczbę 24 mln. To pokazuje, że potrzebujemy modernizacji nie po to, żeby nasze zdolności powiększyć i poprawić, ale po to, żeby ten ruch został odpowiednio wygenerowany. Żeby w 2032 roku, kiedy otworzymy Centralny Port Komunikacyjny, można było ten ruch przenieść z sukcesem do nowej lokalizacji. I aby nowe lotnisko było rentowne od samego początku.
Ale zamkniecie Lotnisko Chopina, na którego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
