Roboty sprzątające podbijają rynek
Producenci autonomicznych odkurzaczy trafili nad Wisłą na podatny grunt. 76 proc. Polaków nie lubi odkurzać, ale 71 proc. przyznaje, że w domu lubi mieć czysto. A to woda na młyn dla takich urządzeń.
Rynek robotów odkurzających wystrzelił. Jak wynika z najnowszych danych, do których dotarła „Rzeczpospolita”, 7 proc. Polaków planuje taki zakup. Co więcej, ci, którzy kupują autonomiczne odkurzacze, głęboko sięgają do kieszeni – ponad połowa badanych wydaje na taki zakup między 1 a 2 tys. zł. Badania ARC Rynek i Opinia, które publikujemy jako pierwsi, wskazują, że Polacy ewidentnie pokochali tego typu urządzenia. Dowód? 43 proc. użytkowników takim sprzętom… nadaje imiona, niczym psom czy kotom.
Odkurzacz świadczy o statusie?
Analitycy twierdzą, że roboty odkurzające stały się jednym z symboli klasy średniej i świadczą o statusie, podobnie jak to się stało w przypadku popularnego wielofunkcyjnego robota kuchennego Thermomix. To kosztowne urządzenia, ale cena nie stanowi w tym wypadku kluczowej bariery. Potwierdzeniem są statystyki. Choć w deklaracjach konsumentów większość ankietowanych wskazuje, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
