Rozkręca się kolejowe starcie o pasażera
Czeski RegioJet poskarży się Komisji Europejskiej, że polskie spółki spowalniają mu pociągi w rozkładzie jazdy, by jechały dłużej niż pendolino. Wkrótce do Warszawy pojedzie Leo Express.
RegioJet zwiększa tempo ekspansji na polskich torach. Czeski przewoźnik zdecydował się na wprowadzenie od 17 listopada drugiej pary codziennych pociągów między Krakowem a Warszawą, z cenami biletów od promocyjnych 9 zł. Nowy skład, który wyrusza z Krakowa pół godziny przed jadącym w tej samej relacji porannym pendolino PKP Intercity, będzie podbierał mu pasażerów.
Czesi przyspieszają też budowę polskiego personelu, rekrutując pracowników w Warszawie, Gdyni, Krakowie i Poznaniu, gdzie szukają maszynistów, kierowników pociągów, stewardów oraz pracowników technicznych i administracyjnych. – Oferujemy wyższe wynagrodzenia niż konkurencja oraz stabilność zatrudnienia w silnej, międzynarodowej firmie – zachęca Renata Stanislavová, dyrektor generalna RegioJet. Maszyniści mają zarabiać 13-14 tys. zł brutto, kierownicy pociągów – 10,2 tys. zł, natomiast stewardzi i personel pokładowy – 6-7,5 tys. zł.
Bilety będą tanieć
PKP Intercity będzie musiał odpowiadać obniżeniem cen w porach kursów pociągów RegioJet, ale zdaniem ekspertów, w bliskiej perspektywie czeska konkurencja nie będzie dla niego zagrożeniem – z powodu wysokiego popytu. Według prognoz Urzędu Transportu Kolejowego (UTK), w tym roku z pociągów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
