Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak budować strategię cyberodporności

19 listopada 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Piotr Markowicz, dyrektor strategii i rozwoju ICT w Orange Polska
autor zdjęcia: Łukasz Ślusarczyk
źródło: Rzeczpospolita
Piotr Markowicz, dyrektor strategii i rozwoju ICT w Orange Polska

W obliczu przyspieszającej cyfryzacji cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony, ale też na infrastrukturę krytyczną.

Dla biznesu oznacza to ryzyko strat finansowych i utraty ciągłości działania. Dlatego kluczowy jest wzrost świadomości firm w zakresie cyberzagrożeń i korzystanie ze sprawdzonej ochrony.

Wraz z postępującą digitalizacją i upowszechnieniem pracy zdalnej krajobraz zagrożeń dla firm ulega radykalnej zmianie. Cyberprzestępcy coraz częściej biorą na cel urządzenia końcowe – komputery, laptopy, smartfony czy tablety, które są podłączone do firmowej sieci. Wykorzystują przy tym sprawdzone metody, takie jak phishing, złośliwe załączniki, fałszywe linki czy luki w oprogramowaniu.

Powszechne stają się próby szyfrowania danych i żądania okupu (ransomware). Zainfekowane urządzenie może otworzyć napastnikom drzwi do całej infrastruktury firmy. Taki atak naraża organizacje na ogromne straty finansowe i wizerunkowe. Z tego powodu ochrona cyfrowa jest kluczowa dla każdej organizacji.

Aby skutecznie odpowiedzieć na te wyzwania, podejście do cyberbezpieczeństwa musi wykraczać poza samą technologię. Jak podkreśla Piotr Markowicz, dyrektor strategii i rozwoju ICT w Orange Polska, cyberbezpieczeństwo w biznesie ma dziś wiele twarzy.

– Wszystko opiera się na wiedzy, doświadczeniu i zaufaniu, ale...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13332

Wydanie: 13332

Spis treści

Reklama

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament