Do wdrożenia AI nie wystarczy entuzjazm. Co jest potrzebne?
Chociaż większość dużych firm pracuje nad rozwiązaniami sztucznej inteligencji, to duża część tych projektów nie wychodzi poza fazę eksperymentu. Jednym z powodów jest brak kompetencji AI w zarządach.
Tylko 38 proc. dyrektorów odpowiedzialnych za rozwój AI w dużych firmach na świecie ocenia, że ich zarząd posiada wiedzę, która pozwala skutecznie reagować na prezentacje dotyczące sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Jeszcze mniej, bo tylko 18 proc. badanych twierdzi, że ich firma w czasie krótszym niż trzy miesiące jest w stanie przenieść projekt AI z udanej fazy pilotażowej (proof of concept – PoC), do fazy operacyjnej – wynika z badań Heidrick & Struggles, firmy doradczej działającej na rynku Executive Search, czyli rekrutacji top menedżerów.
Zdaniem Ryana Bulkoskiego, globalnego szefa działu sztucznej inteligencji, danych i analityki w Heidrick & Struggles, te wyniki wskazują, iż ograniczone zrozumienie AI w zarządach może spowalniać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
