Sztuka rezerwacji
Sztuka rezerwacji
Zmieniająca się sytuacja na rynku turystycznym sprzyja paradoksom. Z jednej strony rosnącej konkurencji zawdzięczamy obniżki cen, urozmaicenie oferty i eksplozję promocji, z drugiej - właśnie konkurencja wywołuje stałe zaostrzanie warunków rezerwacji i zmniejsza możliwości urlopowego manewru.
Zwiększa się presja na klienta, aby z wyprzedzeniem nie tylko rezerwował, ale i w pełni regulował opłaty za imprezy. Jednocześnie firmy skrupulatnie unikają zwrotu nadpłat wynikających na przykład ze zmian kursów walut i wyjątkowego w tym roku wzmocnienia złotego. W miarę możliwości zaostrzają kryteria zwrotu wpłaconych sum w razie rezygnacji klienta z imprezy, nawet gdy powodem jest wypadek czy ciężka choroba.
Dzisiaj telefon, jutro może Internet
Nowinki telekomunikacyjne, po które tak chętnie sięgają firmy turystyczne, aby reklamować swoje produkty i przyciągnąć klienta, później przy załatwianiu wyjazdowych formalności wykorzystywane są sporadycznie. Z naszej ankiety wynika, że większość biur dopuszcza rezerwacje imprez przez Internet i faksem. Jedynie co czwarta firma Internetu w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta