Pasażerowie nie przynoszą zysków
Pasażerowie nie przynoszą zysków
Aby LOT został dopuszczony do notowań giełdowych, jego działalność musi być zyskowna. O tym, czy spółka jest w stanie sprostać tym wymaganiom, zdecyduje specjalny zespół powołany przez minister Aldonę Kamelę-Sowińską, który bada gotowość LOT do drugiego etapu prywatyzacji. Jedną z przyczyn oddalających ten termin może być nie najlepsza kondycja finansowa firmy, która od kilku lat ponosi straty z podstawowej działalności przewozowej.
Od trzech lat LOT wykazuje dodatnie wyniki finansowe. Zysk spółki po audycie za ubiegły rok wyniósł np. 28,2 mln zł. Strata z przewozu pasażerów (LOT przewiózł ponad 2,7 mln osób, o ponad 8 proc. więcej niż w 1999 r.) wyniosła jednak w ub.r. 432,3 mln zł (99,4 mln USD). Spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy m.in. dzięki sprzedaży terenów przy ul. Wirażowej i al. Krakowskiej w Warszawie oraz refinansowaniu trzech długodystansowych samolotów Boeing 767.
W podobny sposób LOT poprawił wynik w 1999 r. Spółka sprzedała wówczas swoje udziały w notowanej na giełdzie nowojorskiej teleinformatycznej spółce EQUANT, uzyskując dzięki temu 17 mln USD.
Aby zdobyć pieniądze na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta