Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient nie może stracić

18 maja 2001 | Ubezpieczenia | PP
źródło: Nieznane

II filar Jak zostanie uzupełniony niedobór

Klient nie może stracić

COLLAGE PAWEŁ GAŁKA

W tym roku OFE podadzą swoje wyniki finansowe. Po raz pierwszy zostanie wyliczona minimalna stopa zwrotu. Od jej wysokości będzie zależało, czy powszechne towarzystwo emerytalne zarządzające danym OFE będzie musiało dopłacać klientom z własnej kieszeni.

Niedobór stanowi różnicę uzyskanej przez fundusz stopy zwrotu i minimalnej wymaganej stopy zwrotu. Aby więc prześledzić proces pokrywania niedoboru, przyjrzyjmy się bliżej hipotetycznemu scenariuszowi.

Godzina zero

Wszystkie fundusze są zobowiązane do przekazania urzędowi nadzoru informacji o osiągniętych stopach zwrotu za okres od 30 czerwca 1999 r. do 29 czerwca 2001 r., najpóźniej 2 lipca 2001 r. o godz. 10.00. Urząd...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2318

Spis treści

Wspomnienia

Fotoreportaż

Zamów abonament