Hurtownik na rowerze
Hurtownik na rowerze
Jedna z popularniejszych metod promocji, to dodawanie do zestawu kosmetyków atrakcyjnego opakowania. Niektóre sklepy tubki i słoiczki wyjmują z opakowania, wszystko sprzedają drożej, bo pojedynczo, a kosmetyczkę zatrzymują.
FOT. PIOTR KOWALCZYK
Kolejne badania rynku wskazują, że Polacy coraz mniej chętnie wydają pieniądze. Narzekają na to sklepy i firmy produkujące dobra konsumpcyjne. Czy jednak i jedni, i drudzy robią wystarczająco dużo, aby skłonić klientów do zakupów? Za granicą np. klient wydający pieniądze na kosmetyki czy sprzęt AGD może liczyć, że firma dołoży do jego zakupów prezent.
Prezentami mogą być nawet dość kosztowne zestawy kosmetyków lub, w przypadku artykułów gospodarstwa domowego, wyposażenie kuchni. Zdarzają się konkursy z cennymi nagrodami. Najczęściej pytania zawarte w formularzach są bardzo proste, ale firmy drobnym drukiem informują, że udział w konkursie oznacza jednocześnie zgodę na umieszczenie informacji o kliencie w bazie danych.
Wiedzą, jak to robić
Jeśli w jakimkolwiek sklepie brytyjskiej firmy kosmetycznej Body Shop kupujemy produkty za równowartość 20 funtów, możemy wybrać formę promocji: albo dodatkowe "darmowe" zakupy za 10 funtów, albo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta