Kierowniku - wesprzyj
Kierowniku - wesprzyj
Zastój gospodarczy sprawia, że firmy tną koszty i wprowadzają zmiany organizacyjne. Pogarsza to nastroje pracowników. Zaostrza się też rywalizacja na rynku, coraz uważniej przyglądają się firmom media. Wszystko to powoduje, że rośnie znaczenie dobrej jakościowo komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Wyzwania związane z komunikacją, jakie stoją przed polskimi firmami, spróbowała określić firma GFMP Management Consultants. W lipcu, sierpniu i wrześniu 2001 r. przeprowadziła badanie telefoniczne w 83 dużych, dobranych celowo firmach. Nie jest to próba reprezentatywna, ale taka, która powinna być bardziej świadoma tych wyzwań.
23 proc. z tych firm zatrudnia do 500 osób, 30 proc. - do 1000, a 47 proc. - ponad 1000 osób. Ponad połowa to przedsiębiorstwa produkcyjne, co piąte - handlowe, reszta - usługowe. Ponad 80 proc. to firmy z udziałem kapitału zagranicznego.
Komunikacją w 87 proc. z nich zajmuje się więcej niż jedna osoba lub jeden dział. Trzy lata temu, jak pokazało podobne badanie, niewiele firm miało taki dział lub stanowisko. W tym roku ma je 19 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta