Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kierowniku - wesprzyj

24 grudnia 2001 | Moja Kariera | NW
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Komunikacja w firmie Rzeczywistość i wyzwania

Kierowniku - wesprzyj

Zastój gospodarczy sprawia, że firmy tną koszty i wprowadzają zmiany organizacyjne. Pogarsza to nastroje pracowników. Zaostrza się też rywalizacja na rynku, coraz uważniej przyglądają się firmom media. Wszystko to powoduje, że rośnie znaczenie dobrej jakościowo komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

Wyzwania związane z komunikacją, jakie stoją przed polskimi firmami, spróbowała określić firma GFMP Management Consultants. W lipcu, sierpniu i wrześniu 2001 r. przeprowadziła badanie telefoniczne w 83 dużych, dobranych celowo firmach. Nie jest to próba reprezentatywna, ale taka, która powinna być bardziej świadoma tych wyzwań.

23 proc. z tych firm zatrudnia do 500 osób, 30 proc. - do 1000, a 47 proc. - ponad 1000 osób. Ponad połowa to przedsiębiorstwa produkcyjne, co piąte - handlowe, reszta - usługowe. Ponad 80 proc. to firmy z udziałem kapitału zagranicznego.

Komunikacją w 87 proc. z nich zajmuje się więcej niż jedna osoba lub jeden dział. Trzy lata temu, jak pokazało podobne badanie, niewiele firm miało taki dział lub stanowisko. W tym roku ma je 19 proc....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2503

Spis treści

Regiony Polski - Świętokrzyskie

Zamów abonament