Powrót do normalności
Rolf Kreiner, prezydent Światowej Federacji Reklamodawców
Powrót do normalności
FOT. RAFAŁ GUZ
Rz.: Od dwóch lat media i agencje martwią się spadkiem wydatków reklamowych. Dla reklamodawców, którzy mogą teraz negocjować lepsze warunki, to chyba bardzo korzystna sytuacja?
ROLF KREINER: Mogę tylko powiedzieć, że przed dwoma laty przepłacaliśmy za reklamy. W czasie boomu reklamowego w latach 1998 - 2000 w wielu mediach, zwłaszcza w telewizji, ceny wręcz eksplodowały. W niektórych krajach istniały faktyczne monopole. Dla reklamodawców nie było żadnej alternatywy, nie mogliśmy się więc z tej spirali cen wydostać. W ostatnich latach wracają do normalności. Moim zdaniem nie mamy teraz do czynienia z recesją, lecz ze stabilizacją cen. Nie twierdzę jednak, że jako reklamodawcy powinniśmy teraz wycisnąć z mediów ostatnie soki. Przecież ich potrzebujemy. Powinniśmy współpracować na zasadach partnerskich. Podobnie jak w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta