Kosztowne przyłączenie do sieci
Kosztowne przyłączenie do sieci
STOEN nie zamierza skarżyć dalej wyroku i chce oddać pieniądze swojemu klientowi, nie okazał się więc monopolistą bezwzględnym.
FOT. RAFAŁ GUZ
OCHRONIA KONSUMENTÓW
Tylko interesy większości
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie pozwala pojedynczym konsumentom kwestionować działania monopolisty. Do tego mają prawo przedsiębiorcy, sam UOKiK, rzecznicy konsumentów, ich organizacje. UOKiK nie podejmie zaś postępowania antymonopolowego w sprawie jednostkowej, musi ona dotyczyć szerokiego kręgu pokrzywdzonych konsumentów. Prezes UOKiK ma też prawo sam nakazać przedsiębiorcy, który narusza zbiorowe interesy konsumentów, by wycofał się z tych praktyk. Może też wystąpić przeciwko przedsiębiorcy do Sądu Antymonopolowego, gdy ten wprowadza do umów z klientami niedozwolone klauzule.
Rzecznicy i organizacje konsumenckie
Powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów mogą występować do UOKiK, gdy dochodzi do naruszenia zbiorowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta