Sukcesy polskich producentów
Sukcesy polskich producentów
ANITA BŁASZCZAK
Polskie firmy kosmetyczne, które sprawdziły się w konkurencji na krajowym rynku, coraz śmielej ruszają za granicę. Ubiegłoroczny, aż 46-proc. wzrost wartości eksportu wyrobów kosmetycznych dowodzi, że często z sukcesem. Choć jego większość to sprzedaż polskich spółek dużych zagranicznych koncernów, mniejsi krajowi producenci zabiegają o odbiorców nie tylko na Wschodzie, ale też w Unii Europejskiej, Azji i USA.
Hiszpanki biorą na plażę ochronne kremy i balsamy łódzkiej Kolastyny, Ukrainki i Rosjanki od 10 lat malują się kosmetykami firmy Bell z Józefowa, Amerykanki kupują lnianą i bursztynową serię Polleny Ewy, która czeka teraz na opanowanie SARS, by zacząć przygotowany już eksport do Chin. Mocne wejście na rynek rosyjski planuje w tym roku gdańska spółka Oceanic, która kończy negocjacje umów z największymi dystrybutorami kosmetyków w Rosji.
Wszystko wskazuje na to, że duży przed laty eksport polskich kosmetyków, który przeżył załamanie po upadku ZSRR, a kolejny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta