Unia pomoże promować polskie mleko
Prawie 37 mln złotych wydadzą mleczarze, aby zachęcić nas do jedzenia nabiału. Jeszcze żadna branża nie przeznaczyła tyle pieniędzy na promocję żywności w Polsce
– Chcemy, aby program promocyjny ruszył we wrześniu tego roku – mówi "Rz" Waldemar Broś, wiceprezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich. Informacje o zaletach produktów mleczarskich pojawią się w prasie, radiu i telewizji. Ale branża zamierza zająć się przede wszystkim edukacją młodzieży.
Kampania potrwa trzy lata. Będzie kosztować 9,8 mln euro. Bruksela wyłoży połowę tej kwoty. Z budżetu państwa pochodzić będzie kolejne 30 procent. Resztę dołożą producenci. Nie mieli kłopotu z zebraniem potrzebnej kwoty, bo i tak muszą obowiązkowo wpłacać 0,1 grosza od każdego skupionego litra mleka na konto Funduszu Promocji Mleczarstwa. Co roku gromadzi się tam około 8 mln złotych.
Polak pije...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta