Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brytyjczycy docenili polską markę

27 lipca 2007 | Ekonomia i rynek

Brytyjczycy docenili polską markę

Największym konkurentem Jutrzenki jest Cadbury Wedel. Udziały rynkowe obu firm pod względem ilości sprzedawanych słodyczy przekraczają 11,5 proc. i różnią się dziś o jedną piątą pkt proc. Nadal jednak spółka należąca do brytyjskiego giganta zajmuje pozycję lidera pod względem wartości sprzedaży. Cadbury przejął Wedla od PepsiCo w 1999 r. Brytyjczycy, którzy sprzedawali wówczas w Polsce własne marki słodyczy, zdecydowali, że będą oferować jedynie produkty Wedla. Cadbury ma zakłady we Wrocławiu i w Warszawie. Na renowację tego ostatniego zmierza wydać 100 mln zł. Koncern buduje także fabrykę gum do żucia w Skarbimierzu. Inwestycja kosztuje 100 mln złotych.

Brak okładki

Wydanie: 4270

Spis treści
Zamów abonament