Bezpieczne biuro to nie tylko obowiązek pracodawcy, ale też spory wydatek
Ciasnota w pokojach, brudne okna, popsute rolety, zaduch - w wielu biurach nikogo to dziś nie dziwi. Jest jednak niedopuszczalne. Obowiązkiem przedsiębiorcy zatrudniającego pracowników jest bowiem dochowanie odpowiednich standardów dla miejsca, w którym pracują.
Z pomocą specjalistyJeżeli przedsiębiorca ma doświadczenie w przystosowaniu pomieszczeń na miejsca pracy, może pokusić się np. o aranżację obiektu pełniącego dotychczas funkcję biurową na własne biuro. Samodzielnie też może dostawić nowe stanowiska pracy. Czasami jednak nawet w takich sytuacjach powinien poradzić się specjalisty, aby być w zgodzie z przepisami i nie narażać się na kary w razie kontroli inspektora pracy. Przepisy określają bowiem praktycznie wszystkie istotne parametry pomieszczeń. Warto od razu zaprojektować obiekt tak, aby bez większych przeróbek można było zwiększyć liczbę stanowisk pracy, wstawiać nowe maszyny, łączyć pokoje lub dzielić je na mniejsze.
Jeszcze więcej obowiązków ma przedsiębiorca budujący lub modernizujący obiekt biurowy. Już sam projekt musi być pozytywnie zaopiniowany przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta