Misja specjalna TVP
Wizerunkowo rzecz biorąc, TVP to dziś totalna katastrofa. O komercyjnej konkurencji wszyscy piszą i mówią w samych superlatywach, o TVP głównie w kontekście politycznym lub aferalnym. Zresztą każdy pretekst jest dobry, by przyłożyć. Źle, gdy spada oglądalność, bo to znaczy, że oferta jest kiepska, a szefowie niekompetentni. Nie lepiej, gdy oglądalność rośnie, bo to oznacza sprzeniewierzenie się misji i stawianie na komercyjny chłam. W prywatnych stacjach dokładnie na odwrót. Im głupszy format, tym głośniejsze zachwyty. Okładki w kolorowych pismach, relacje z telewizyjnej kuchni, kreowanie nowych celebrities. Jeśli natomiast pojawi się niewypał czy zwyczajny knot, można przeczytać o artystycznej odwadze i niekierowaniu się wyłącznie chęcią zysku.
Nałożenie tych dwóch tendencji daje dość zaskakujące rezultaty w wynikach badań dotyczących oceny przez widzów telewizyjnej oferty. Na pytanie: kto pokazuje najlepsze programy dla dzieci, zdecydowana większość respondentów odpowiada...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta