Nobel – potęga marketingu
Werdykty noblowskiego jury, zwłaszcza w dziedzinach, w których trudno o rzetelną, naukową weryfikację, z roku na rok stają się coraz bardziej wątpliwe. Nie przeszkadza to wcale nagrodzie być silnym i coraz silniejszym brandem.
Parafrazując stare marketingowe powiedzonko o seksie, „Nobel sells”. Nobel sprzedaje – zarówno dosłownie, na rynku, jak i na rynku politycznym. A skoro tak, jest obiektem zabiegów i starań tych, którzy mają coś do sprzedania.
Nagroda literacka od lat praktycznie zarezerwowana jest tylko dla pisarzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta