Polskie specjały biją się o Anglię
Nasze mięso, Soki i słodycze zdobywają Wielką Brytanię. Coraz więcej rodzimych firm sprzedaje markową żywność w tamtejszych sieciach handlowych. Dzięki temu eksport artykułów spożywczych na Wyspy będzie w tym roku rekordowo wysoki
Jak dowiedziała się „Rz”, umowę eksportową z brytyjską siecią Tesco podpisała właśnie firma Mokate. Będzie sprzedawać tam pod swoją marką kawę rozpuszczalną oraz cztery rodzaje cappuccino. – Wysłaliśmy już pierwszą dostawę – mówi Adam Mokrysz, szef działu Business Unit Food Ingrediens w Mokate.
To pierwszy kontrakt tej firmy na dostawy markowych wyrobów do brytyjskich sieci. Wcześniej sprzedawała w Wielkiej Brytanii czekoladę do picia i kakao pod marką sieci Sainsbury’s. Mokate liczy na to, że sprzedaż do Tesco, które kontroluje ok.
30 procent brytyjskiego rynku, przełoży się na zwiększenie eksportu w kolejnych miesiącach. W tym roku sprzedaż zagraniczna firmy poszła w górę o blisko 40 proc.
Tesco ceni polskie produkty
Tesco jest siecią, która sprzedaje najwięcej polskich produktów na rynku brytyjskim. – Dzisiaj w tamtejszych sklepach jest już ok. 200 polskich produktów – mówi Przemysław Skory, rzecznik Tesco. Szacunkowa wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem tej sieci może wynieść w 2007 r. 500 mln zł. W ubiegłym roku firma wysłała za granicę polską żywność wartą 300 mln zł, a przez ostatnich pięć lat było to łącznie 520 mln zł.
W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta