Nierówne drogi
Jeździliśmy Volkswagenem Tiguan. Niemiecki SUV ma wygodne wnętrze i dobrze jeździ po szosach, ale w teren lepiej się nim nie zapuszczać
Dopiero w tym roku Volkswagenowi udało się wprowadzić do sprzedaży konkurenta małych japońskich SUV. Opóźnienie niemieckiego koncernu tym bardziej dziwi, że Volkswagen od wielu lat miał opracowane systemy napędu na obie osie, które były stosowane m.in. w modelu Golf Syncro. A tiguan wykorzystuje wiele elementów podwozia właśnie z golfa i minivana Touran. Niezależne zawieszenie wszystkich kół znane z kompaktowych modeli zostało zaadaptowane na potrzeby cięższego Tiguana.
Auto przyjemnie się prowadzi po szosach – nawet tych nie najrówniejszych. Zawieszenie jest ciche, co częściowo wynika z zastosowania wysokich opon o rozmiarze 215/65 R 16, które skutecznie pochłaniają drobne nierówności. Natomiast w trudniejszy teren Tiguan, nawet z napędem na obie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta