Okęcie: adios, Hiszpanie
Terminal 2 ruszy w marcu – obiecuje nowy szef Portów Lotniczych Michał Marzec. Systemy uruchomi nie hiszpański Ferrovial z Budimeksem, ale niemiecki Hochtief
Budowa Terminalu 2: dwa lata opóźnienia i groźba międzynarodowej kompromitacji. Mimo to zanosiło się, że wyrzucone w październiku przez ministra transportu Jerzego Polaczka (PiS) konsorcjum Ferrovial, Budimex i Lamela wróci na Okęcie.
Tymczasem nowy szef Portów Lotniczych Michał Marzec – wcześniej dyrektor lotniska w Łodzi – oświadczył wczoraj:
– Podpisałem wartą 400 tys. euro umowę z Hochtiefem na asystę techniczno-operacyjną. Ten koncern weźmie na siebie uruchomienie m.in. systemów bagażowych, informatycznych, odprawy pasażerskiej, a także przeszkolenie pracowników.
Zapewne jeszcze w tym tygodniu Państwowa Straż Pożarna wyda pozytywną opinię dla Terminalu 2. Ten etap powinien być już formalnością po zamontowaniu przez Porty Lotnicze systemu uchylnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta