Spadek akcji Alma Market
Akcje spółki prowadzącej sieć delikatesów na wczorajszym zamknięciu były tańsze o 3,01 proc. i kosztowały 42,24 zł. W ciągu dnia ich cena spadała nawet do 42 zł. Jednocześnie zanotowano wysokie obroty, które wyniosły 3,6 mln zł.
DM IDM w ogłoszonym w piątek raporcie obniżył cenę docelową akcji spółki do 81,5 zł z 87,1 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację „trzymaj”. Ostatnio o spółce mówiło się raczej w kontekście walki o władzę w Vistuli & Wólczance, w której Alma Market kontroluje niemal 6 proc. kapitału zakładowego. Ostatecznie Jerzy Mazgaj, który szefuje radzie nadzorczej Almy, przewodniczy jej także w V&W. W przypadku Almy też sporo się dzieje. WZA zgodziło się na fuzję z Paradise Group w zamian za emisję akcji Almy. Spółka wyceniona przez PricewaterhouseCoopers na 79 mln zł sprzedaje w Polsce takie marki jak Emporio Armani, Burberry czy Ermenegildo Zegna. Docelowo według Jerzego Mazgaja należałoby rozważyć fuzję Almy Market i V&W.