Strategia na chudsze lata
Polskie firmy rewidują plany z powodu widma recesji w europie. Spowolnienie odczuli głównie deweloperzy, ale inne branże też zmieniają strategie
– Dobrze zarządzana firma zawsze powinna mieć strategię, która uwzględnia czarny scenariusz. A w obecnych warunkach wszyscy przedsiębiorcy powinni się zastanowić, czy im coś nie grozi, choć to zagrożenie jest różne w zależności od sektora – mówi Bohdan Wyżnikiewicz z Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. Jego zdaniem najmniej powodów do obaw mogą mieć producenci podstawowych artykułów: żywności, kosmetyków etc.
Jednak nawet te firmy liczą się ze skutkami spowolnienia. Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu, nie kryje zadowolenia, że grupa już kończy duże inwestycje. – Nieświadomie trafiliśmy z naszym planowaniem w odpowiednim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta