Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Strategia na chudsze lata

18 października 2008 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Nastawieni na krajowy rynek producenci dóbr codziennego użytku najpóźniej odczują kryzys. Jednak i oni liczą się z gorszymi warunkami prowadzenia biznesu, jeśli eksporterzy, zwłaszcza  z przemysłu ciężkiego, zaczną ograniczać zatrudnienie.
źródło: Rzeczpospolita
Nastawieni na krajowy rynek producenci dóbr codziennego użytku najpóźniej odczują kryzys. Jednak i oni liczą się z gorszymi warunkami prowadzenia biznesu, jeśli eksporterzy, zwłaszcza z przemysłu ciężkiego, zaczną ograniczać zatrudnienie.

Polskie firmy rewidują plany z powodu widma recesji w europie. Spowolnienie odczuli głównie deweloperzy, ale inne branże też zmieniają strategie

– Dobrze zarządzana firma zawsze powinna mieć strategię, która uwzględnia czarny scenariusz. A w obecnych warunkach wszyscy przedsiębiorcy powinni się zastanowić, czy im coś nie grozi, choć to zagrożenie jest różne w zależności od sektora – mówi Bohdan Wyżnikiewicz z Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. Jego zdaniem najmniej powodów do obaw mogą mieć producenci podstawowych artykułów: żywności, kosmetyków etc.

Jednak nawet te firmy liczą się ze skutkami spowolnienia. Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu, nie kryje zadowolenia, że grupa już kończy duże inwestycje. – Nieświadomie trafiliśmy z naszym planowaniem w odpowiednim...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8146

Spis treści
Zamów abonament