Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od teraz tylko jedna marka

27 października 2008 | Ekonomia | Piotr Rudzki
źródło: AP

RZ: Dlaczego firma Matsushita zdecydowała się na zmianę nazwy na Panasonic i to w tak trudnych czasach? Przecież to bardzo kosztowny zabieg?

Fumio Ohtsubo: Zależało nam na ujednoliceniu nazwy dla wszystkich produktów. Teraz wszystkie będą miały jedną wspólną markę. Zmiana będzie kosztować ok. 400 mln dol. i powinna zamortyzować się w ciągu trzech – czterech lat. Dyskusje o zmianie nazwy trwały kilkadziesiąt lat. Sam założyciel grupy Konosuke Matsushita wspominał o tym trzykrotnie, pomysł popierał członek rodziny Masaharu Matsushita (który dziś ma 96 lat). Właściwa procedura zaczęła się w październiku 2007 r. Zwłoka w jej wprowadzeniu wynikała też stąd, że w 2001 r. Matsushita poniosła największe straty w swej historii. Podjęliśmy wówczas działania naprawcze, odeszliśmy od starych metod zarządzania i starych nawyków. Przestawiliśmy się na twórcze, innowacyjne myślenie. Wzrosły przychody, uznaliśmy więc, że to najlepsza pora.

Nie sądzi pan jednak, że klienci mogą się pogubić, np. dlaczego ich pralka nazywa się Panasonic?

Nie spodziewam się ujemnego wpływu tej decyzji, bo gdy ogłosiłem ją, to 95 – 96 proc. załogi było za zmianami. Panasonic musi rozwijać działalność na globalnym rynku. A zmiana nazwy i jej ujednolicenie ułatwi to, bo wielu cudzoziemców miało np. problemy z wymówieniem słowa Matsushita. Wielu też nie zdawało sobie sprawy, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8153

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

3,5 tysiąca lokali do kupienia od deweloperów
Barometr nowych mieszkań
Belgijski projekt wyrośnie koło Spodka
Co się najlepiej sprzedaje w dobie zastoju
Cytat
Czas obniżyć ceny
Czas renesansu dla warszawskich kamienic
Czekając na lepsze czasy
Domy obok Ogrodu Botanicznego
Działka budowlana w ogłoszeniu na pumy lub worki ziemi sprzedawana
Hiszpanie pod Warszawą
Hossa mimo krachu na giełdach
Jak można zwiększyć bezpieczeństwo transakcji na rynku pierwotnym
Jesienne debiuty na rynku, czyli ponad 1000 mieszkań i 300 domów
Klienci mają dzisiaj w czym wybierać
Klienci stawiają przede wszystkim na lokalizację
Klienci z zagranicy pojawiają się rzadko
Kogo bank wezwie na dywanik
Kredyty będą niższe niż dotychczas
Krótko na świecie
Krótko w kraju
Kupując dom, patrzymy na wielkość kuchni
Kuszenie kredytami przez deweloperów
Liczba tygodnia
Lokale do remontu także są drogie
Lumina oszczędna
Magazyny do wynajęcia - drogo w stolicy
Najbardziej czynsze rosły w Turcji i Rosji
Niskie odstępne zachęca klienta do transakcji z cesją, szczególnie gdy nad sprzedającym ciąży rata kredytu
Nowe mieszkania w zabytkowych murach
Nowości - co proponują producenci chemii budowlanej
Oczekiwanie na spadek cen
Od prezesa do handlowca, czyli polowanie na przecenę
Od tanich mieszkań po drogie apartamenty
Oferty z sieci - dwa pokoje w dużym mieście
Pierwsza odsłona Czterech Pór Roku
Po sąsiedzku z sądem
Podwarszawska Orla już do wzięcia
Popyt wzrośnie, gdy inwestycja będzie zrealizowana w 70 – 80 procentach
Sonda - jakich lokali szukamy w Warszawie
Wyspa w mieście do wzięcia już zimą
Z zielonym dziedzińcem
Zamiast mieszkań będą biura
Zapytaj eksperta - kiedy odebrać mieszkanie
Zapytaj eksperta - ocieplanie piętrowego domu
Zapytaj eksperta - prawo do premii gwarancyjnej
Zapytaj eksperta - rozliczenia we wspólnocie
Zapytaj eksperta - zużycie kosztów ciepła
Zyski i straty z promocji
Zamów abonament