Dostęp do wielu informacji w jednym miejscu
Hitem są teraz strony www czerpiące dane z różnych źródeł. Na przykład serwis z ofertami sprzedaży mieszkań może być połączony z Google Maps, dzięki czemu od razu widać lokalizację
Firmy poszukują nowych sposobów wykorzystania aplikacji sieciowych i jednocześnie przyciągnięcia kolejnych klientów. Jednym z takich sposobów są tzw. mashupy, aplikacje łączące na jednej witrynie zasoby z kilku źródeł. Przykładem może być serwis, który wyszukuje ogłoszenia o domach czy mieszkaniach do sprzedaży i lokalizuje je, używając np. Google Maps.
Mashup jest techniką łączenia treści, danych i funkcji z wielu źródeł i nadawaniem im nowej, atrakcyjniejszej formy. Technika jest tania, dostępna zarówno dla korporacji, jak i niewielkich firm. W każdym przedsiębiorstwie informatycy mogą stworzyć aplikację tego typu dzięki publicznie dostępnym interfejsom API (Application Programming Interface). Jest to specjalne oprogramowanie udostępniane zazwyczaj za darmo. Pozwala ono na wykorzystywanie danych z aplikacji czy innych serwisów internetowych. W efekcie z połączenia różnych gotowych i dostępnych usług, programów czy narzędzi powstaje zupełnie nowy serwis.
Według danych witryny www.mashupfeed.com codziennie w Internecie rejestrowane są średnio trzy nowe witryny typu mashup. Rozwój tego typu serwisów jest więc na tyle szybki, ze niektórzy analitycy uważają je za przyszłość usług internetowych, zwłaszcza w segmencie małych i średnich firm.
Pierwsze mashupy kojarzone są z usługą Google Maps. Początkowo była to baza danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta