Firmy sprzedające swe towary za granicę mogą liczyć na pomoc finansową
Korzystając z odpowiednich programów, firma może ograniczyć koszty związane z wejściem na obce rynki, a także uzyskać dostęp do preferencyjnych kredytów i ubezpieczeń eksportowych
Zwiększenie eksportu to szansa na dodatkowe dochody, poprawę bilansu płatniczego, większe zatrudnienie, a tym samym silniejszy wzrost gospodarczy. Dlatego Polska i Unia Europejska wspierają sprzedaż towarów za granicę. Firmy, które już to robią albo dopiero myślą o zdobyciu nowych rynków, powinny odwiedzić portal promocji eksportu dostępny na stronie www.eksporter.gov.pl. Znajdziemy w nim informacje o narzędziach mających na celu wspieranie sprzedających towary na rynkach zagranicznych. Od takich, które koncentrują się na usługach doradczych, po takie, z których można uzyskać wsparcie finansowe. W tym miejscu nie da się ich wszystkich szczegółowo opisać, tylko przykładowo wskażemy zatem niektóre możliwości.
Najpierw trzeba nawiązać kontakty
Trudno mówić o rozwijaniu działalności eksportowej, jeżeli nie znamy zagranicznego rynku i nie mamy kontaktów z zagranicznymi partnerami. Dobrym sposobem na ich nawiązanie jest udział w międzynarodowych targach i wystawach. Jednak przygotowanie się do takiej imprezy (materiały promocyjne, broszury, katalogi, które powinny być przetłumaczone na kilka języków), a także uczestnictwo w nich wiąże się nieraz ze znacznymi kosztami. Wszystko zależy od rangi takiej imprezy i wielkości naszej ekspozycji. Trzeba opłacić wynajęcie powierzchni wystawowej, przygotowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta