Urzędnik ma obowiązek podnosić kwalifikacje
Szefowie samorządów będą sami kształtować zasady oceny pracowników. Kryteria zamiast w rządowym rozporządzeniu znajdą się w lokalnych zarządzeniach
Przewiduje to nowa ustawa o pracownikach samorządowych obowiązująca od 1 stycznia.
Powinności urzędnicze
Zgodnie z nią podstawowym obowiązkiem zatrudnionych w samorządzie jest dbałość o wykonywanie zadań publicznych oraz o pieniądze publiczne. Muszą przy tym przestrzegać konstytucji i innych przepisów prawa, wykonywać pracę sumiennie, sprawnie i bezstronnie. Powinni też – jeśli prawo tego nie zabrania – udzielać informacji interesantom oraz udostępniać dokumenty, a z drugiej strony przestrzegać ustawowo chronionej tajemnicy. Powinnością urzędnika samorządowego jest także zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z interesantami, zwierzchnikami i podwładnymi oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta