Mała firma nie musi dużo wydawać na skuteczną promocję
Zanim zastawisz dom, by wziąć kredyt na kampanię promocyjną swojej działalności w telewizji, spróbuj poszukać tańszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów
Duża, profesjonalna kampania reklamowa w telewizji, połączona z ogólnopolską akcją na billboardach i w największych gazetach, sprawi, że już po kilku tygodniach nasza marka ma szansę wybić się spośród ponad tysiąca innych, które co roku próbują zaistnieć na polskim rynku. Problem w tym, że potrzeba na to co najmniej kilku milionów złotych. Taki wydatek to duże obciążenie dla średnich firm, a co dopiero dla małych czy dopiero startujących. Poza tym nie zawsze ma sens.
Jak podkreśla Tomasz Zgliczyński-Cuber z firmy doradztwa strategicznego Codes, działania trzeba dopasować do strategii.
– Jeśli chcemy dotrzeć z przekazem do wszystkich, krótkotrwała kampania w ogólnopolskiej telewizji może być skutecznym sposobem. Warto wówczas postarać się o pieniądze na jej sfinansowanie. Trzeba robić to, co ma sens, a nie to, na co nas stać – mówi doradca z Codes.
Przykładem, że ta zasada się sprawdza, jest np. niemiecka grupa mleczarska Muller. W latach 70., gdy stery rodzinnej firmy przejął Theo Muller, była ona lokalnym zakładem z czterema pracownikami. Podbój krajowego rynku ułatwiły jej duże kampanie reklamowe z udziałem gwiazdy niemieckiego futbolu.
Określ grupę docelową
Jednak niewielkim firmom na ogół tak duże akcje nie są potrzebne. Można bowiem wpaść w pułapkę marketingowego sukcesu, co zdarza się nawet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta