Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mała firma nie musi dużo wydawać na skuteczną promocję

10 lutego 2009 | Dobra firma | Anita Błaszczak

Zanim zastawisz dom, by wziąć kredyt na kampanię promocyjną swojej działalności w telewizji, spróbuj poszukać tańszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów

Duża, profesjonalna kampania reklamowa w telewizji, połączona z ogólnopolską akcją na billboardach i w największych gazetach, sprawi, że już po kilku tygodniach nasza marka ma szansę wybić się spośród ponad tysiąca innych, które co roku próbują zaistnieć na polskim rynku. Problem w tym, że potrzeba na to co najmniej kilku milionów złotych. Taki wydatek to duże obciążenie dla średnich firm, a co dopiero dla małych czy dopiero startujących. Poza tym nie zawsze ma sens.

Jak podkreśla Tomasz Zgliczyński-Cuber z firmy doradztwa strategicznego Codes, działania trzeba dopasować do strategii.

– Jeśli chcemy dotrzeć z przekazem do wszystkich, krótkotrwała kampania w ogólnopolskiej telewizji może być skutecznym sposobem. Warto wówczas postarać się o pieniądze na jej sfinansowanie. Trzeba robić to, co ma sens, a nie to, na co nas stać – mówi doradca z Codes.

Przykładem, że ta zasada się sprawdza, jest np. niemiecka grupa mleczarska Muller. W latach 70., gdy stery rodzinnej firmy przejął Theo Muller, była ona lokalnym zakładem z czterema pracownikami. Podbój krajowego rynku ułatwiły jej duże kampanie reklamowe z udziałem gwiazdy niemieckiego futbolu.

Określ grupę docelową

Jednak niewielkim firmom na ogół tak duże akcje nie są potrzebne. Można bowiem wpaść w pułapkę marketingowego sukcesu, co zdarza się nawet...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8239

Spis treści
Zamów abonament