Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy tną wydatki reklamowe

10 lutego 2009 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
Po raz ostatni wydatki na reklamę spadły w 2002 roku.  W tym roku będą o ok. 380 mln zł niższe niż w 2008 r.
źródło: Rzeczpospolita
Po raz ostatni wydatki na reklamę spadły w 2002 roku. W tym roku będą o ok. 380 mln zł niższe niż w 2008 r.

Wartość Rynku reklamy skurczy się w tym roku o 380 mln zł – wynika z raportu Ad.media. Tylko Internet oprze się spadkom. Najbardziej ucierpi prasa. Sytuacja na rynku zależy od rozwoju polskiej gospodarki

Jeszcze w ubiegłym roku wydatki na reklamę wynosiły 7,46 mld zł, w tym będą warte niecałe 7,08 mld zł. Spadek wartości rynku wyniesie 5 proc. – wynika z najnowszej edycji Ad.Media Raportu o rynku reklamy firmy CR Media Consulting. To pierwsze zmniejszenie się wydatków na reklamę w Polsce od 2002 roku.

Raport szacuje wydatki na reklamę netto – już po odliczeniu powszechnych na rynku reklamowym rabatów.

Zdaniem Macieja Chodorowskiego z zarządu CR Media Consulting ostatnie miesiące nie pozostawiają złudzeń, że ten rok będzie dobry dla polskiej gospodarki. Wzrostu PKB powyżej 3 proc. spodziewają się już tylko najwięksi optymiści.

– Najbardziej prawdopodobne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8239

Spis treści
Zamów abonament