Firmy tną wydatki reklamowe
Wartość Rynku reklamy skurczy się w tym roku o 380 mln zł – wynika z raportu Ad.media. Tylko Internet oprze się spadkom. Najbardziej ucierpi prasa. Sytuacja na rynku zależy od rozwoju polskiej gospodarki
Jeszcze w ubiegłym roku wydatki na reklamę wynosiły 7,46 mld zł, w tym będą warte niecałe 7,08 mld zł. Spadek wartości rynku wyniesie 5 proc. – wynika z najnowszej edycji Ad.Media Raportu o rynku reklamy firmy CR Media Consulting. To pierwsze zmniejszenie się wydatków na reklamę w Polsce od 2002 roku.
Raport szacuje wydatki na reklamę netto – już po odliczeniu powszechnych na rynku reklamowym rabatów.
Zdaniem Macieja Chodorowskiego z zarządu CR Media Consulting ostatnie miesiące nie pozostawiają złudzeń, że ten rok będzie dobry dla polskiej gospodarki. Wzrostu PKB powyżej 3 proc. spodziewają się już tylko najwięksi optymiści.
– Najbardziej prawdopodobne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta