Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nikt nie wie, czy może być gorzej

23 lutego 2009 | Ekonomia | Marcin Zwierzchowski
źródło: Hyundai

Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe mówi w rozmowie z "Rz" o kryzysie i przyszłości motoryzacji.

RZ: Koncerny samochodowe na świecie stanęły przed największym wyzwaniem w swojej historii – już nie, jak się rozwijać, ale jak przetrwać...

Allan Rushforth: To prawda. Kryzys w motoryzacji nikogo nie omija. Dla wszystkich obecna sytuacja jest wielkim wyzwaniem. Trzeba wyjątkowo ostrożnie podchodzić do wielkości produkcji, rozwiązań dotyczących dostaw. Dostosowywać ofertę. Szukać innowacyjnych rozwiązań, zwłaszcza w zakresie oszczędzania paliwa i mniejszej szkodliwości dla środowiska. Producenci rezygnują z pewnych modeli, ograniczają ich produkcję. To dotyczy głównie paliwożernych samochodów. Także my zmniejszyliśmy produkcję SUV-ów. Ale udało się zachować równowagę, bo rośnie produkcja małych modeli.

Jak długo potrwa ta sytuacja? Kiedy branża zacznie wychodzić z kryzysu?

Trzeba dostosować produkcję danych modeli do konkretnych regionów, w których mają największe szanse na sprzedaż. W tym biznesie kontrolowanie kosztów jest najważniejszym zadaniem. Zwłaszcza w czasach kryzysu

Problem polega na tym, że nikt nie potrafi dokładnie przewidzieć, czy już osiągnęliśmy dno, czy też może być jeszcze gorzej. W Europie Zachodniej czy USA przez wiele lat sprzedaż samochodów utrzymywała się na podobnym poziomie. Raptem ubiegły rok przyniósł w niektórych krajach kilkudziesięcioprocentowe spadki. Elastycznego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8250

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Barometr rynku pierwotnego: ceny w największych miastach w lutym
Budynki naszpikowane elektroniką
Ceny ofertowe na ogół spadają
Ceny trzeba negocjować
Co słychać na rynku
Cytat - Henryk Benkowski
Czas na inwestycje
Czerwony dywan przed domem
Dopłaty dla sprytnych
Drogi towar, brak klientów
Dział spadku to też nabycie
Ekologiczny biurowiec
Inwestycje deweloperów zależą od umów najemu
Jak można korzystnie zamienić kawalerkę na trzy pokoje
Kapitał w centra handlowe lub biura
Kiedy poddasze jest pułapką dla właściciela
Klientom się nie spieszy
Krótko na świecie
Krótko w kraju
Leopard ma stanąć do aktów notarialnych ze swoimi klientami
Liczba tygodnia - 86 procent
Magazyny: podaż ciągle jest duża
Miesiącami czekają na chętnych
Mieszkania używane - ceny ofertowe i transakcyjne we wschodniej Polsce
Mieszkanie z dwoma łazienkami kupię
Może zniknąć zasada przesuwania się hipotek
Na Bemowie i Ursynowie
Najmniej możesz wydać na Białołęce
Nie chcą metalowych hal za oknami domów
Nie zawsze zajrzysz do księgi
Niska cena to często niska jakość usługi
Nowości - co proponują producenci chemii budowlanej
Oferty z sieci, bez pośredników trzy pokoje w dużych miastach
Sam sprawdzaj księgi wieczyste, umowy przedwstępne zawieraj u notariusza
Saskie Zacisze przy Trasie Siekierkowskiej
Sonda - co może ożywić rynek nieruchomości
Sprzedają cudze, kusząc niższą ceną
Trudno oszacować ratę
Trzy premie do wzięcia przy remoncie
W połowie drogi na szczyt
Właściwa chwila do inwestowania w nieruchomości
Zapytaj eksperta - co wspólne, a co nie
Zapytaj eksperta - ochrona danych we wspólnocie
Zapytaj eksperta - zniszczona warstwa bazowa
Zostań z frankiem
Zamów abonament