Rząd chce ukrócić hazard w sieci
Fiskus chce kontrolować hazard w internecie. Na pierwszy ogień pójdzie zakaz reklamowania wybranych gier. Walka toczy się o nielegalny rynek wart kilka miliardów złotych
Już niedługo w Polsce zakazana będzie reklama gier cylindrycznych, kości, kart pokera, automatów i zakładów bukmacherskich. – Dozwolone jest reklamowanie nazwy firmy. Ale nie będzie wolno propagować zalet gier i zakładów oraz wyliczać, ile i gdzie można wygrać – mówi Witold Lisicki, rzecznik Służby Celnej, która od 1 stycznia nadzoruje rynek gier losowych. Odpowiednie zapisy mają się znaleźć w kodeksie karnym skarbowym, które wprowadzi nowelizacja ustawy o grach losowych. Służba Celna dostanie ponadto więcej uprawnień pozwalających ścigać nielegalny hazard. Prawdopodobnie w przyszłym miesiącu zmianami w przepisach zajmie się Rada Ministrów.
Czy okażą się skuteczne? Do tej pory walka z hazardem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta