Zajączek polski uczciwie konkuruje ze szwajcarskim
O stanowiącym czyn nieuczciwej konkurencji wykorzystaniu renomy cudzego produktu można mówić wtedy, gdy jego producent prowadził akcję promocyjną i poniósł na nią nakłady
Niewykazanie takich nakładów na promocję swego złotego zajączka wielkanocnego przez firmę Chocoladefabriken Lindt & Sprúngli AG było jednym z powodów ostatecznego przegrania przez nią sprawy o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji przeciwko spółce z o.o. Terravita z Poznania. Sąd Najwyższy wyrokiem z 6 maja 2009 r. (II CSK 665/08) zaakceptował niekorzystny dla Lindta wyrok sądu II instancji. Sprawa ta trafiła na wokandę SN po raz drugi.
Produkty z tej samej formy
Przyczyną tego sporu są dwa produkty: trójwymiarowe figurki czekoladowych siedzących zajączków. Różnią się przede wszystkim nadrukiem z wyeksponowaną nazwą firmy: Lindt i Terravita.
Jeden, odpowiadający znakowi towarowemu szwajcarskiej firmy, ma złoconą owijkę z nadrukiem firmy producenta, karbowaną czerwoną wstążeczkę na szyi, na której zawieszony jest dzwoneczek.
Zajączek Terravity ma taki sam kształt, bo obaj przedsiębiorcy posługują się formami kupionymi u tego samego producenta. Ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta