Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zajączek polski uczciwie konkuruje ze szwajcarskim

09 czerwca 2009 | Dobra firma | Izabela Lewandowska

O stanowiącym czyn nieuczciwej konkurencji wykorzystaniu renomy cudzego produktu można mówić wtedy, gdy jego producent prowadził akcję promocyjną i poniósł na nią nakłady

Niewykazanie takich nakładów na promocję swego złotego zajączka wielkanocnego przez firmę Chocoladefabriken Lindt & Sprúngli AG było jednym z powodów ostatecznego przegrania przez nią sprawy o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji przeciwko spółce z o.o. Terravita z Poznania. Sąd Najwyższy wyrokiem z 6 maja 2009 r. (II CSK 665/08) zaakceptował niekorzystny dla Lindta wyrok sądu II instancji. Sprawa ta trafiła na wokandę SN po raz drugi.

Produkty z tej samej formy

Przyczyną tego sporu są dwa produkty: trójwymiarowe figurki czekoladowych siedzących zajączków. Różnią się przede wszystkim nadrukiem z wyeksponowaną nazwą firmy: Lindt i Terravita.

Jeden, odpowiadający znakowi towarowemu szwajcarskiej firmy, ma złoconą owijkę z nadrukiem firmy producenta, karbowaną czerwoną wstążeczkę na szyi, na której zawieszony jest dzwoneczek.

Zajączek Terravity ma taki sam kształt, bo obaj przedsiębiorcy posługują się formami kupionymi u tego samego producenta. Ten...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8340

Spis treści
Zamów abonament