W jakim terminie przygotować projekt
Wójt (burmistrz, prezydent miasta) jest zobowiązany opracować projekt budżetu i przedstawić go radzie najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy. W tym samym terminie należy go również przesłać do regionalnej izby obrachunkowej
Projekt budżetu tworzy się w oparciu o materiały planistyczne pochodzące od jednostek organizacyjnych gminy, jak również przekazane przez podmioty realizujące jej zadania na podstawie zawartych porozumień. Uwzględnić należy także wskaźniki przekazane przez ministra finansów, informacje o wysokości subwencji oraz planowanej kwoty udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych. Również przewidziane w przyjętym przez Radę Ministrów projekcie ustawy budżetowej wysokości dotacji celowych muszą znaleźć odzwierciedlenie w projekcie budżetu gminy. Należy w nim także uwzględnić występujące okresowe zadania związane z wyborami i spisami, na wykonanie których gmina otrzymuje środki z Krajowego Biura Wyborczego oraz Głównego Urzędu Statystycznego. Przy tworzeniu projektu budżetu można wyróżnić kolejno następujące etapy.
1. Zbieranie niezbędnych informacji i danych
Jednostki organizacyjne gminy oraz wydziały (referaty) przystępują do opracowania założeń do własnych planów finansowych. Do ich opracowania przyjmują jako podstawę ogólne kwoty dochodów i wydatków oraz wskaźniki podane w zarządzeniu wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Założenia do planów finansowych jednostki organizacyjne gminy oraz wydziały (referaty) sporządzają w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej, załączając do nich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta