Nie wolno palić skrzypiec
Komputery kuszą kompozytorów, ale trudno z ich pomocą stworzyć coś naprawdę pasjonującego
- Jest wszechobecna, stała się nawet elementem kultury popularnej – mówi o muzyce elektronicznej Tadeusz Wielecki, dyrektor festiwalu Warszawska Jesień. Dlatego postanowił poświęcić jej tegoroczną edycję. Muzyków grających na zwykłych instrumentach było mniej niż zazwyczaj, a towarzyszyły im komputerowo przetwarzane dźwięki lub wykonywana na żywo tzw. live electronics.
Kompozytor nie działa już samotnie, coraz częściej wspierają go akustycy, fizycy i informatycy w studiach muzyczno-badawczych. A jednak owoce ich wspólnej pracy z rzadka wywołują żywsze emocje słuchaczy.
Muzyka elektroniczna nie narodziła się dzisiaj, choć początkowo była odtwarzana z magnetofonowej taśmy. Jej historia liczy ponad pół wieku i potwierdza smutną prawdę, że nic nie starzeje się równie szybko jak nowatorska awangarda.
Jednym z bohaterów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta