Kiedy najlepiej uchwalić budżet
Prace nad planem finansowym gminy najlepiej zakończyć do 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy. Gdy to się nie uda władzom gminy pozostaje jedynie miesiąc na zakończenie prac
Ostateczną opinię na temat projektu budżetu komisja budżetowa rady gminy formułuje do 10 grudnia. Jej podstawą są wnioski przygotowane przez pozostałe stałe komisje rady.
Tak przygotowany dokument przedkłada się wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta). W posiedzeniu komisji właściwej do spraw budżetu opiniującej ostateczny jego projekt uczestniczy obowiązkowo przewodniczący stałych komisji rady gminy.
Na tym etapie prac pamiętać należy w szczególności o tym, że radni bez zgody wójta (burmistrza, prezydenta miasta) nie mogą wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu.
Uchwała do końca roku
Wójt (burmistrz, prezydent miasta) po zapoznaniu się z opinią komisji właściwej do spraw budżetu (przekazaną przez przewodniczącego tej komisji) i opinią regionalnej izby obrachunkowej przedkłada – w terminie siedmiu dni – radzie gminy skorygowany projekt budżetu.
Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że ostateczne wnioski i opinie komisji właściwej do spraw budżetu nieuwzględnione w projekcie wymagają pisemnego uzasadnienia przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta