Nowoczesne auta przysparzają obowiązków i wydatków
Coraz więcej firm ma samochody z tachografami cyfrowymi. Muszą mieć własne karty do tych urządzeń, podobnie zresztą, jaki kierowcy tych pojazdów
Samochodów z tachografami cyfrowymi przybywa, ponieważ wszystkie produkowane od kwietnia 2005 r. są obowiązkowo wyposażane w to urządzenie.
– Do tej pory dysponowałem samochodami wyłącznie z tachografem analogowym, teraz kupuję taki z cyfrowym. Jakich obowiązków muszę dopełnić? – pyta czytelnik z Włocławka.
Przede wszystkim przewoźnik musi wyrobić kartę przedsiębiorcy do tachografu cyfrowego. Karty muszą też mieć kierowcy, którzy będą prowadzili takie auto. Wydaje je Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych w Warszawie.
Opłata brutto za kartę dla przedsiębiorcy to 305 zł, a dla kierowcy – 183 zł. Na taki dokument czeka się około dwóch tygodni, choć PWPW ma 26 dni na jego wydanie.
Dla kierowcy ze zdjęciem
Karta kierowcy, pełniąca podobną funkcję jak wykresówka w tachografie analogowym, zawiera m.in. zdjęcie i dane personalne. Przechowuje ona informacje o 28 dniach pracy szofera we wszystkich pojazdach wyposażonych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta