Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czego może wymagać nabywca

27 października 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Konsument może żądać wymiany towaru na nowy albo jego naprawy. Dopiero potem w grę wchodzi obniżka ceny, a odstąpienie od umowy jest możliwe jedynie wyjątkowo

Składający reklamację staje przed dylematem, jak sformułować swoje oczekiwania wobec sklepu. Dokonanie jedynie samego zgłoszenia nie oznacza jeszcze, że sklep musi się do niego ustosunkować, gdyż konsument formalnie nie sformułował wobec niego żadnego żądania.

To klient decyduje, czy chce wymiany towaru na nowy, czy woli naprawę

Czego więc można wymagać od sklepu? Przede wszystkim w grę wchodzi nieodpłatna wymiana na nowy towar albo bezpłatna naprawa. Wybór jednego z tych uprawnień należy do konsumenta, sklep nie może w tej mierze mu niczego narzucać. W sumie oznacza to, że najkorzystniejszy dla klienta wariant – czyli otrzymanie nowego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8458

Spis treści
Zamów abonament