Czego może wymagać nabywca
Konsument może żądać wymiany towaru na nowy albo jego naprawy. Dopiero potem w grę wchodzi obniżka ceny, a odstąpienie od umowy jest możliwe jedynie wyjątkowo
Składający reklamację staje przed dylematem, jak sformułować swoje oczekiwania wobec sklepu. Dokonanie jedynie samego zgłoszenia nie oznacza jeszcze, że sklep musi się do niego ustosunkować, gdyż konsument formalnie nie sformułował wobec niego żadnego żądania.
To klient decyduje, czy chce wymiany towaru na nowy, czy woli naprawę
Czego więc można wymagać od sklepu? Przede wszystkim w grę wchodzi nieodpłatna wymiana na nowy towar albo bezpłatna naprawa. Wybór jednego z tych uprawnień należy do konsumenta, sklep nie może w tej mierze mu niczego narzucać. W sumie oznacza to, że najkorzystniejszy dla klienta wariant – czyli otrzymanie nowego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta