Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak konsument może walczyć o swoje prawa

27 października 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Skuteczność reklamacji towaru zależy nie tylko od rodzaju transakcji i momentu wykrycia wady, ale także od świadomości prawnej klienta

Prawa klienta do reklamacji zakupionego towaru zależą od odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: od kogo nabyliśmy produkt, jako kto występujemy w tej transakcji i w jakim celu kupujemy. W zależności od odpowiedzi na nie znajdą bowiem zastosowanie albo przepisy kodeksu cywilnego, albo ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176).

Ustawa z 2002 r. dotyczy transakcji, w których sprzedającym rzecz ruchomą jest przedsiębiorca, a nabywcą osoba fizyczna, która dokonuje transakcji w celu, który nie jest związany z jej działalnością zawodową ani gospodarczą. Kodeks cywilny znajdzie natomiast zastosowanie w transakcjach business to business oraz wtedy, gdy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8458

Spis treści
Zamów abonament