Jak konsument może walczyć o swoje prawa
Skuteczność reklamacji towaru zależy nie tylko od rodzaju transakcji i momentu wykrycia wady, ale także od świadomości prawnej klienta
Prawa klienta do reklamacji zakupionego towaru zależą od odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: od kogo nabyliśmy produkt, jako kto występujemy w tej transakcji i w jakim celu kupujemy. W zależności od odpowiedzi na nie znajdą bowiem zastosowanie albo przepisy kodeksu cywilnego, albo ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176).
Ustawa z 2002 r. dotyczy transakcji, w których sprzedającym rzecz ruchomą jest przedsiębiorca, a nabywcą osoba fizyczna, która dokonuje transakcji w celu, który nie jest związany z jej działalnością zawodową ani gospodarczą. Kodeks cywilny znajdzie natomiast zastosowanie w transakcjach business to business oraz wtedy, gdy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta