Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy znów decydują się na mały browar

23 listopada 2009 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Firmy należące do światowych potentatów sprzedają ponad 90 proc. piwa w Polsce. To one najbardziej odczują w tym roku spadek sprzedaży, który może sięgnąć 8 proc.
źródło: Rzeczpospolita
Firmy należące do światowych potentatów sprzedają ponad 90 proc. piwa w Polsce. To one najbardziej odczują w tym roku spadek sprzedaży, który może sięgnąć 8 proc.

Lokalni producenci radzą sobie z kryzysem lepiej od dużych

W trzecim kwartale 2009 r. sprzedaż piwa zmniejszyła się w Polsce o 5 proc. Jeszcze gorsze było dla całej branży pierwsze półrocze,w którym Polacy kupili o 12,5 proc. piw mniej niż przed rokiem. Skutki kryzysu i podwyżki akcyzy odczuwają głównie najwięksi producenci – Kompania Piwowarska, grupa Żywiec i Carlsberg Polska – do których należy ponad 90 proc. krajowego rynku piwa. Znacznie lepiej radzą sobie browary produkujące piwa regionalne. – W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku zwiększyliśmy sprzedaż o 4 proc. Szczególnie udany był dla nas trzeci kwartał, w którym sprzedaliśmy o 22 proc. piwa więcej niż przed rokiem – mówi „Rz” Beata...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8480

Spis treści
Zamów abonament