Polacy znów decydują się na mały browar
Lokalni producenci radzą sobie z kryzysem lepiej od dużych
W trzecim kwartale 2009 r. sprzedaż piwa zmniejszyła się w Polsce o 5 proc. Jeszcze gorsze było dla całej branży pierwsze półrocze,w którym Polacy kupili o 12,5 proc. piw mniej niż przed rokiem. Skutki kryzysu i podwyżki akcyzy odczuwają głównie najwięksi producenci – Kompania Piwowarska, grupa Żywiec i Carlsberg Polska – do których należy ponad 90 proc. krajowego rynku piwa. Znacznie lepiej radzą sobie browary produkujące piwa regionalne. – W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku zwiększyliśmy sprzedaż o 4 proc. Szczególnie udany był dla nas trzeci kwartał, w którym sprzedaliśmy o 22 proc. piwa więcej niż przed rokiem – mówi „Rz” Beata...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta