Jeśli tylko zachęcasz, załóż przedstawicielstwo
Firmy spoza Polski, które zamierzają promować u nas swoje produkty, nie muszą od razu w naszym kraju zakładać swoich oddziałów czy przenosić produkcji
Mogą rozpocząć od założenia przedstawicielstwa. Muszą jednak pamiętać, że zakres działania przedstawicielstwa może obejmować wyłącznie prowadzenie działalności w zakresie reklamy i promocji przedsiębiorcy zagranicznego.
Zanim przedstawiciel firmy zacznie zabiegać o umieszczenie swoich produktów bądź usług na polskim rynku, występuje o wpis do rejestru przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych. Prowadzi go minister gospodarki (jest dostępny na stronie: www.mg.gov.pl).
Firma musi mieć też lokal, w którym zamierza umieścić przedstawicielstwo. Wymagania dla tego rodzaju działalności określa ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 155, poz. 1095 ze zm.).
Co we wniosku
O tym, jakie wymogi spełnić musi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta