Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jeśli tylko zachęcasz, załóż przedstawicielstwo

16 marca 2010 | Dobra firma | Zofia Jóźwiak

Firmy spoza Polski, które zamierzają promować u nas swoje produkty, nie muszą od razu w naszym kraju zakładać swoich oddziałów czy przenosić produkcji

Mogą rozpocząć od założenia przedstawicielstwa. Muszą jednak pamiętać, że zakres działania przedstawicielstwa może obejmować wyłącznie prowadzenie działalności w zakresie reklamy i promocji przedsiębiorcy zagranicznego.

Zanim przedstawiciel firmy zacznie zabiegać o umieszczenie swoich produktów bądź usług na polskim rynku, występuje o wpis do rejestru przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych. Prowadzi go minister gospodarki (jest dostępny na stronie: www.mg.gov.pl).

Firma musi mieć też lokal, w którym zamierza umieścić przedstawicielstwo. Wymagania dla tego rodzaju działalności określa ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 155, poz. 1095 ze zm.).

Co we wniosku

O tym, jakie wymogi spełnić musi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8574

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament