Potwierdzeniem zawarcia umowy może być zwykły e-mail
Coraz więcej polis można kupić przez Internet i telefon. Tak jest dużo szybciej i wygodniej
W krajach, w których konsumenci bardzo chętnie wykorzystują telefon i Internet do załatwiania różnych spraw, zdalna sprzedaż polis (czyli w formie direct) sięga nawet 40 – 50 proc. W Polsce ta forma sprzedaży również staje się coraz popularniejsza, a oferta coraz bogatsza.
Niektóre towarzystwa oferują polisy zarówno przy użyciu systemu direct, jak i kanałów tradycyjnych, inne zaś wyłącznie przez Internet i telefon. Coraz częściej pojawiają się też propozycje skierowane do wybranych odbiorców. Na przykład platforma ubezpieczeniowa Ergo Hestii You Can Drive skierowana jest do młodych. Z kolei Aviva umożliwia klientom korzystającym z Internetu przez komórkę łączenie się z konsultantem poprzez kliknięcie na reklamę prowadzącą do serwisu; w ten sposób można kupić polisę.
Najczęściej w systemie direct oferowane są ubezpieczenia komunikacyjne. Nowoczesne kanały świetnie się sprawdzają przy sprzedaży prostych polis, np. turystycznych. Klienci przez Internet kupują wycieczkę, bilet lotniczy i rezerwują hotel. Naturalne jest więc, że tą drogą kupią również polisę. Przez Internet i telefon można też ubezpieczyć mieszkanie, życie, zapewnić sobie ochronę zdrowotną lub prawną.
Zdalne kupowanie polis ma wiele zalet. Można spokojnie porównać ceny i zakres ubezpieczenia, sprawdzić różne warianty i wybrać najkorzystniejszy dla siebie. Oferta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta