Koszty dokładnie skontrolowane, pracownicy zdyscyplinowani
Wydatki na połączenia telefoniczne w firmie można zmniejszyć nawet o 45 proc. Pomagające w tym aplikacje informatyczne zazwyczaj wynajmuje się za miesięczny abonament
Według Money.pl w 2009 r. polskie firmy wydawały średnio na każdą komórkę 375 zł miesięcznie, a na telefon stacjonarny 327 zł. Jak wynika z badania „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2009 r., klienci instytucjonalni”, wykonanego przez PBS DGA dla Urzędu Telekomunikacji Elektronicznej, z telefonii komórkowej korzysta 91 proc. przedsiębiorstw, ze stacjonarnej zaś 81,8 proc. Ponad dwie trzecie firm używa obu naraz.
Koszty połączeń, ze względu na duże rozproszenie oraz skomplikowaną strukturę, są bardzo trudne do kontrolowania. Niektóre firmy zatrudniają nawet pracowników odpowiedzialnych za analizę billingów. Swoje usługi oferuje też wiele firm specjalizujących się w doradztwie, jak zminimalizować koszty telekomunikacyjne. Usługi te są jednak drogie i nie służą do stałej kontroli. Pełnią raczej rolę okresowych audytów.
Najlepszym i dostępnym dla każdej firmy rozwiązaniem jest zastosowanie narzędzi informatycznych. Wybór oprogramowania jest spory. Oferują je m.in. firmy: Source (Rulexus), CentiNet (WebReporter), ISCG (Cost Guardian), Billenium (Billenium C/4), Ring2 (TAS).
Na ogół są to rozwiązania webowe (np. Cost Guardian, Rulexus), dostarczane jako e-usługa dostępna przez przeglądarkę internetową. E-usługa sieciowa nie wymaga stałej kontroli ze strony pracowników. Jest w dużym stopniu zautomatyzowana i może być wdrożona w bardzo krótkim czasie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta