Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowe strategie firm kosmetycznych

13 kwietnia 2010 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Produkty do pielęgnacji skóry i zapachy to ponad połowa rynku.  Wraz ze starzeniem się społeczeństwa wydatki na nie będą rosły.
źródło: Rzeczpospolita
Produkty do pielęgnacji skóry i zapachy to ponad połowa rynku. Wraz ze starzeniem się społeczeństwa wydatki na nie będą rosły.

Produkty dla najstarszych grup klientów mają umożliwić utrzymanie kilkunastoprocentowego tempa rozwoju rynku

W drogeriach, perfumeriach i w kosmetycznych stoiskach marketów Polacy zostawili w ubiegłym roku ponad 7,2 miliarda złotych. To o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych badającej rynek detaliczny firmy MEMRB, do których dotarła „Rzeczpospolita”.

Na ten wzrost sprzedaży osiągnięty mimo spowolnienia gospodarczego i rosnącego bezrobocia miał wpływ nie tylko kryzysowy „efekt szminki” (zgodnie z regułą, że w trudnych czasach kobiety poprawiają sobie nastrój kupnem kosmetyków), ale i nakręcony przez producentów wyścig na nowości.

Czołowe firmy promowały w 2009 r. po kilkadziesiąt rynkowych debiutów. Jak wynika z ich planów, w tym roku też nie będą oszczędzać na nowościach. Polem walki będą trzy rynkowe nisze z największym potencjałem wzrostu sprzedaży; innowacyjne kosmetyki dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8597

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament