Nowe strategie firm kosmetycznych
Produkty dla najstarszych grup klientów mają umożliwić utrzymanie kilkunastoprocentowego tempa rozwoju rynku
W drogeriach, perfumeriach i w kosmetycznych stoiskach marketów Polacy zostawili w ubiegłym roku ponad 7,2 miliarda złotych. To o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych badającej rynek detaliczny firmy MEMRB, do których dotarła „Rzeczpospolita”.
Na ten wzrost sprzedaży osiągnięty mimo spowolnienia gospodarczego i rosnącego bezrobocia miał wpływ nie tylko kryzysowy „efekt szminki” (zgodnie z regułą, że w trudnych czasach kobiety poprawiają sobie nastrój kupnem kosmetyków), ale i nakręcony przez producentów wyścig na nowości.
Czołowe firmy promowały w 2009 r. po kilkadziesiąt rynkowych debiutów. Jak wynika z ich planów, w tym roku też nie będą oszczędzać na nowościach. Polem walki będą trzy rynkowe nisze z największym potencjałem wzrostu sprzedaży; innowacyjne kosmetyki dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta