Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Skutki przekazania materiałów reklamowych

26 sierpnia 2010 | Dobra firma | Leszek Rakowski

Kosztami podatkowymi będą wyłącznie wydatki na zakup materiałów reklamowych z logo firmy, przekazanych podczas ogólnodostępnych imprez. Natomiast wydatki na materiały wręczane na indywidualnych spotkaniach z klientami są kosztami reprezentacji

Tak wynika z interpretacji indywidualnej Izby Skarbowej w Warszawie z 8 lipca 2010 r. (IPPB5/423-249/10-4/PS).

Spółka zajmująca się dystrybucją usług finansowych w celu zwiększenia sprzedaży przekazuje klientom materiały reklamowe opatrzone swoim logo. Materiały, których wartość jednostkowa nie przekracza 100 zł brutto, przekazywane są klientom (potencjalnym klientom) zarówno podczas akcji promocyjnych, imprez sponsorowanych, jak też spotkań indywidualnych.

Wątpliwości spółki dotyczyły możliwości zaliczenia ich do kosztów podatkowych. We wniosku o indywidualną interpretację przepisów wskazała, że jej zdaniem wydatki te mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Celem przekazywania materiałów reklamowych jest bowiem promowanie marki, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży świadczonych usług.

Zatem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8710

Spis treści
Zamów abonament